Buick Riviera 1964
Buick Riviera 1964
| Dane ogólne | Cena sprzedaży w roku produkcji | $4,374 |
| Rozmiar opon (cale) | 7.10x15 | |
| Wymiary | Rozstaw osi (cale) | 117.0 |
| Długość (cale) | 208.10 | |
| Szerokość (cale) | 76.6 | |
| Wysokość (cale) | 53.2 | |
| Waga (funty) | 4200 | |
| Silnik | Typ | OHV V8, „Wildcat 465" |
| Pojemność (cale) | 425 | |
| Moc (km)/obroty | 340/4400 | |
| Moment obrotowy (funty)/obroty | 465/2800 | |
| Zasilanie | 1 gaźnik 4 gardzielowy | |
| Silnik opcja | Typ | OHV V8, „Super Wildcat" |
| Pojemność (cale) | 425 | |
| Moc (km)/obroty | 360/4400 | |
| Moment obrotowy (funty)/obroty | bd | |
| Zasilanie | 2 gaźniki, każdy 4 gardzielowy | |
| Skrzynia | Rodzaj | Automatyczna |
| Typ | Super Turbine 400 (czyli THM400) | |
| Ilość przełożeń do przodu | 3 | |
| Osiągi | 0-60 mph | bd |
| ¼ mili | bd | |
| Produkcja | Silnik 401 cali | 35536 |
| Silnik 425 cali | 2122 | |
| Razem | 37658 | |
| Inne | Na samochodzie nie było żadnej informacji pozwalającej na identyfikację pojazdu z silnikiem „Super Wildcat" - często mylnie nazywanego w tej wersji jako GS (wersję GS wprowadzono w następnych latach). | |
| Silniki malowane były już jak w pozostałych Buickach: na niebiesko/zielono. | ||
| Przełączniki elementów sterujących zostały zastąpione z prawdziwych, metalowych, chromowanych przez plastikowe - niby również chromowane ... | ||
| Dużą zmianą był nowy typ skrzyni biegów - teraz auto ruszało z biegu 1szego ( w przeciwieństwie do rocznika 1963). Super Turbine 400 było nawą handlową Buicka - w rzeczywistości jest to znana THM400. | ||
| Po raz pierwszy w Rivierze montowano oprócz głośników z tyłu - także z przodu. | ||