Buick-Riviera.pl

in cubic inches we trust

Radio Route 66

Posłuchaj

 
 
Radio Route 66
http://www.r66.cz/

Login Form

Buick Riviera 1963

W tym roku się zaczęło. Choć nazwa Riviera była juz wcześniej uzywana przez Buicka, to teraz dotyczyła jednego, konkretnego modelu: Riviery (wcześniej, różne modele były produkowane w wersji Riviera). Model od razu odniósł sukces: w pierwszym roku sprzedano 40.000 sztuk. Okrągły wynik sprzedaży nie był dziełem przypadku - wielkość produkcji została ograniczona celowo, aby zachować "nutkę pożądanego luksusu". Niewątpliwą zasługą osiągniętego wyniku sprzedaży, było nowatorskie podejście do stylistyki i projektu auta. Błotniki przednie o prostych i wyrazistych liniach, zakończone pionowymi grillami. Tył pojazdu - jak przód, także zarysowany ostrymi liniami (krawędziami). Szyby w  drzwiach bezramkowe - wszystko to tworzyło linię, która dziś uchodzi za klasyczną. W późniejszych latach, Riviera stała się flagowym modelem Buicka.

Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963

Wnętrze pojazdu pozostawiamy bez komentarza:

Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963Riviera 1963

Dane ogólne Cena sprzedaży w roku produkcji $4,333
Rozmiar opon (cale) 7.10x15
Wymiary Rozstaw osi (cale) 117.0
Długość (cale) 208.10
Szerokość (cale) 76.6
Wysokość (cale) 53.2
Waga (funty) 4140
Silnik Typ OHV V8, „Wildcat 445"
Pojemność (cale) 401
Moc (km)/obroty 325/4400
Moment obrotowy (funty)/obroty 445/2800
Zasilanie 1 gaźnik 4 gardzielowy
Silnik opcja Typ OHV V8, „Wildcat 465"
Pojemność (cale) 425
Moc (km)/obroty 340/4400
Moment obrotowy (funty)/obroty 465/2800
Zasilanie 1 gaźnik 4 gardzielowy
Skrzynia Rodzaj Automatyczna
Typ Dynaflow Turbine (używana w Buickach od 1947 ...)
Ilość przełożeń do przodu 2
Osiągi 0-60 mph (silnik 425/340) 8s
¼ mili 16s
Produkcja Silnik 401 cali 37399
Silnik 425 cali 2601
Razem 40000
Inne

Był to jedyny rok w historii produkcji Riviery, w którym:

  • silnik fabrycznie malowany był na kolor srebrny,
  • opcjonalnie można było zamówić skórzaną tapicerkę
Skrzynia Dynaflow posiadała 2 biegi, lecz auto standardowo ruszało z biegu drugiego (aby zapobiec poślizgowi kół na śliskich nawierzchniach). Bieg pierwszy można było włączyć ręcznie - w razie potrzeby. Dynaflow testowana była w czołgach Hellcat , produkowanych przez Buicka w czasie II wojny światowej. Hellcat był najszybszym czołgiem II wojny światowej ......
HellCat